Online zichtbaarheid is er eentje van lange adem

Vaak krijg ik een mail of een DM met de vraag: “Hey Els, kan je me snel even helpen  de online zichtbaarheid een boost te geven? Volgende week is het Valentijn en ik wil graag tegen dan zoveel mogelijk verkoop”

​Helaas kan ik je daar niet bij helpen .

Want online zichtbaarheid krijg niet zo maar op 1,2,3…

Hell No!

Je kan niet verwachten dat wanneer je 5 posts na mekaar plaatst op Facebook en Instagram in een tijdspanne van 5 dagen, je meteen veel meer verkoop gaat hebben en tegen Valentijn iedereen bij je aangeklopt heeft.

Nope! zo gaat het niet.

​Organische groei is er eentje van lange adem én eentje waar je meer tijd dan 5 dagen moet insteken. Remember het Algoritme ?

Om de naamsbekendheid van je bedrijf online te vergroten heb je een consistente en consequente opvolging nodig van zowel de socials, alsook e-mail marketing en vooral het beheren van je website.

 

Deze laatste moet een inspiratiebron zijn waar social media volgers naartoe kunnen gaan.

Always deliver more than expected!

 

Om tot die website te komen én die op een hogere ranking binnen de zoekmachines te krijgen heb je content, keywords, description (seo) nodig.

Want met teksten kom je hoger in die ranking en zullen (potentiele) klanten/leads de weg naar jouw bedrijf vinden.

 

Start met de 4 marketing pijlers:

Informeren – Overtuigen – Inspireren en Entertainen

Want die 4 pijlers houd je aan in je marketing verhaal.

Je gaat de volgers – leads – klanten benaderen en zo warm maken om bij jou te kopen, om met hen samen te werken en vooral ook om hen fans van je te maken.

 

Marketing is niet meer zoals vroeger waarin je de klant aantrekt met een prijzenslag en ze probeert op een hardselling-manier te overtuigen.

De nieuwe marketing gaat over :

Know – Like – Trust – Buy

 

De know, like en trust krijg je door een relatie aan te gaan met je online- en offline volgers. Mensen die je leert kennen via social media, inschrijven op je nieuwsbrief, freebies downloaden, bezoeken op je website en uiteraard ook bezoeken in het fysieke bedrijf.

 

De relatie die je krijgt met je (toekomstige) fans krijg je door interactie. Communiceren is de boodschap. Haal de klanten/fans aan, leer hen kennen, speel in op de behoeftes en inspireer hen op de juiste manier.

Niet met rudimentaire verkoop, maar met feeling en trust. Want de klant moet je leren kennen, kunnen vertrouwen, je liken (in de brede zin van het woord) en uiteindelijk overgaan tot die laatste “BUY.”

En best of all, moet hij of zij terugkomen voor meer.

​Ben jij klaar om die lange adem te nemen en wil je hiervoor begeleiding, een sparringpartner of een professional die het van je overneemt?

Go to www.demagnolia.be en bekijk de mogelijkheden.

Wil je meteen tot actie overgaan? Boek hier je online intake gesprek. We ontmoeten mekaar in een Zoomroom en gaan direct over tot interactie .

 

Onze laatste blogs

Social Media trends 2024: Wat jij moet weten! 🌐
Hoe je bedrijf online laten uitblinken? De kracht van social search
Waarom social media uitbesteden een goed idee is.
Zet Meta advertising slim in en druk niet zomaar op de promoot knop.
Het juiste gebruik van uitroeptekens: Waarom minder soms meer is.
De Kracht van Social Media Marketing voor de online zichtbaarheid van je bedrijf