Social Media trends 2024: Wat jij moet weten! 🌐

Social Media trends 2024: Wat jij moet weten!

Welkom in 2024, waar de social media wereld blijft verrassen en ontwikkelen. Elke dag lijken er nieuwe trends en ontwikkelingen te ontstaan.

We werpen een blik op de trends van dit jaar en ontdekken wat de toekomst van online interactie voor ons in petto heeft.

Hier zijn de zeven social media trends van 2024! 🚀

1. VERANDERINGEN IN LINKEDIN: DIEPERE CONNECTIES BOVEN LEADS

LinkedIn is niet meer enkel het serieuze zakelijke platform. Het verschuift naar meer organische, diepgaande connecties. Het draait niet meer alleen om leads, maar om het opbouwen van waardevolle relaties en tonen dat je een expert bent in jouw vakgebied. Het delen van content wordt de sleutel, waarmee je laat zien dat je een expert bent.

2. AI IN SOCIAL MEDIA: SLIMME INTERACTIES

Artificial Intelligence (AI) is overal aanwezig. Van gepersonaliseerde content tot chatbots voor klantenondersteuning, AI transformeert de manier waarop we online interacteren. Social media wordt slimmer en past zich aan aan wat jij nodig hebt.

3. VIDEO-ONDERTITELING: VERHOOGDE BETROKKENHEID EN TOEGANKELIJKHEID

Video’s zonder ondertiteling zijn uit de mode. Het toevoegen van ondertiteling vergroot niet alleen de betrokkenheid, maar maakt je content ook toegankelijk voor iedereen. Ondertiteling is de sleutel voor effectieve communicatie in een wereld waarin veel mensen zonder geluid kijken. Verrijk je short form video met Captions, Capcut… allemaal te vinden op App Store of Google store.

4. SHORT FORM VIDEO’S: DE OPKOMST VAN SNACKABLE CONTENT

Korte, krachtige video’s blijven groeien en vinden zelfs hun weg naar LinkedIn. Onze concentratieboog wordt steeds korter, dus snackable content is de way to go! Entertainment en informatie in een paar seconden, dat is de kunst. Om shortform video’s te maken op een makkelijke manier kan je Canva.com, Premier Pro, … gebruiken.

5. SOCIAL COMMERCE: WINKELEN IN DE WERELD VAN SOCIALE MEDIA

Helaas kunnen we in België niet meer rechtstreeks gebruik maken van de productknop op Facebook en Instagram. Dit viel niet in goeie aarde bij heel veel retailers. De oplossing voor dit probleem : zet je producten meer op stories en gebruik de link naar het juiste product op je website.

6. RUWE CONTENT: AUTHENTIEK EN ONBEWERKT

Authenticiteit wint het van perfectie. Mensen willen de rauwe, ongefilterde versie zien. Het delen van echte momenten creëert een gevoel van herkenbaarheid tussen merken en hun doelgroep.

7. DE NIEUWE ZOEKMACHINE: SEO OP SOCIALE MEDIA

Social media wordt steeds vaker ingezet als zoekmachine. In 2024 is de kans groot dat jouw doelgroep niet langer alleen via een zoekmachine naar jouw merk zoekt, maar via social media. Zorg dus dat je vindbaar bent op alle platformen.

Social search groeit, maar niet iedereen benut het goed. Daar ligt nog een grote kans voor organisaties. Als je zoekwoorden, alt-teksten, titels en profielen aanpast aan het zoekgedrag van je doelgroep, trek je meer relevante bezoekers aan.

Ontdek de kracht van social media in 2024 en laat jouw online aanwezigheid stralen! 🌟

deMagnolia – Jouw Partner in Social Media Succes!

Ben jij klaar om de wereld van social media te veroveren in 2024? Bij deMagnolia zijn we gepassioneerd om jouw online aanwezigheid te laten bloeien. Samen vertellen we jouw unieke verhaal en laten je merk stralen op social media!

Wil je meer weten over hoe deMagnolia jou kan helpen?

Neem dan nu contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

Samen creëren we een krachtige social media strategie voor jouw succes!

 

deMagnolia.be

 

Onze laatste blogs

Hoe Instagram de retailwereld veranderde
Waarom consistentie op social media belangrijk is voor je zichtbaarheid
Het algoritme en hoe werk je er best op in.
Welke soort betrokkenheid is het best en werkt het meest in op het Algoritme?
Is social media een goede tool om een community voor je merk op te bouwen?
Blijf een stap vooruit op Instagram door up-to-date te blijven voor blijvend succes.