Social media uitbesteden is een investering en geen kost
Vorige week kreeg ik nog de opmerking van een klant dat ze het uitbesteden van haar socials een te hoge kost vond en dat ze het geld er niet kan aan uitgeven. Toch niet aan ‘social media’ ;-).
Beschouw jij het uitbesteden van een dienst in je business als een investering of als een kost?
Ik sprak er nog met mijn coach over en zij vroeg me of ik onze samenwerking (zij als coach) een dure kost vond?
Ik moest niet twijfelen aan het feit dat het duur was, absoluut ♀️, goedkoop is coaching of mentoring niet. Maar of het de moeite van de investering is? Zeker weten.
Sinds ik een coaching- en business traject volgde bij TRAVAK business school ben ik niet alleen als ondernemer, maar ook als mens gegroeid. Ik sta veel meer in mijn bedrijf en werk er meer aan dan ooit tevoren. En dat voel ik aan alles
Ik durf veel meer ‘neen’ te zeggen tegen dingen die ik niet wil doen, maar ik durf ook uit te besteden en te werken aan de dingen die voor mij belangrijk zijn zoals werken aan mijn corebusiness of vrije tijd nemen ipv (voor mij ) vervelende jobs af te werken.
En hier kom ik dan to the point van mijn pleidooi .
Want wat doe jij met je socials?
☝ Doe jij zelf de social media marketing voor je onderneming? En doe je dat graag, goed en consequent?
☝ Of ben jij diegene die haar of zijn schaarse vrije tijd (lees zondagochtend tijdens je wekelijkse brunch of terwijl je vrienden volop aan het genieten zijn van hun fietstocht) achter de computer strugglet met de contentplanner, niet in de flow geraakt en uren voor jou uit zit te staren omdat je niet weet wat en juist hoe in te plannen? Na 4 uren knoeien het opgeeft en denkt: ‘foert’ ik doe het later wel?
Wat doe je dan met die online zichtbaarheid en hoe zal je op een efficiënte manier jouw doelgroep bereiken? Want je weet dat je concullega volop inzet op social media marketing.
Ben je na mijn pleidooi te lezen tot het besef gekomen dat je een social media beheerder nodig hebt?
Check mijn website voor meer info.