Vorige week contacteerde een bestaande klant me met de vraag of ik websites bouwde.
Een vraag die ik al vaker kreeg in het verleden.
Tot ongeveer twee jaar geleden was één van mijn verdienmodellen het bouwen van WordPress Websites. Een deel van mijn bedrijf waar ik niet echt happy van werd. De creatieve kant ervan vond ik top. Ontwerpen, lay-outen … “make things great” vond ik zalig om te doen. Maar de technische shizzle is echt niks voor mij.
Ik merkte al vrij snel dat ik er stress door kreeg, het me enorm zenuwachtig maakte en de dag dat ik inplande om aan websites te werken kon je het zo van mijn gezicht aflezen : ‘Hier heb ik nu eens écht geen zijn in’.
Ik ben er dus mee gestopt. Slush, weg ermee. Geen websites bouwen meer voor mij.
Ik koos voor wat ik graag doe: “het beheren van social media kanalen voor ondernemers”. Nu zie ik je denken: “daar komt toch ook behoorlijk wat technische shizzle bij kijken?”
Absoluut en ik zie mijn man steeds verwonderde blikken trekken wanneer ik hem e.a. uitleg als we de contentplanning voor zijn bedrijf bekijken, aanpassen en het online inplannen. Want ook daar komt behoorlijk wat techniek bijkijken.
Maar toch, dit verdienmodel geeft me energie en ik vind het zalig te zien dat de social media marketing van mijn klanten er boenk op zit.
Om nu bij de titel en het onderwerp van mijn blog te komen:
Toen mijn klant me vorige week vroeg of ik dus websites bouwde kwam dit omdat hij “Magnolia.be” had ingevuld op Google en meteen bij een websitebouwer kwam. Dit was niet mijn website. Want de mijne heet voor alle duidelijkheid deMagnolia.be. Een vergissing die ik bij deze uit de wereld wil halen.
deMagnolia.be is een bedrijf dat zich specialiseert in social media beheer en online marketing en Magnolia.be is een websitebouwer.
Mocht je opzoek gaan naar een online marketing expert, check dan zeker www.demagnolia.be want deze brengt je waar je moet zijn.