Contentmarketing in 2023, de belangrijkste trends in een notedop.

Een nieuw jaar, nieuwe inzichten.

We blikken graag met je vooruit naar hoe jij content en social media kan gebruiken om jouw bedrijf online nog zichtbaarder te maken.

Hier een paar tips:

1/ Kwaliteit wordt nog belangrijker.

Je weet al langer dan vandaag dat kwaliteit boven kwantiteit gaat. De hoeveelheid content die geplaatst wordt is de laatste jaren enorm. Je wordt overspoeld met blogs, nieuwsbrieven, social media posts, video’s en verhalen. Om daar bovenuit te steken kan je maar best waardevolle- en relevante content verspreiden  die specifiek voor jouw doelgroep is gemaakt. Eindeloos content creëren zonder strategisch plan is niet meer voor 2023. Maak daarom een ijzersterke contentstrategie en maak gebruik van een doelgerichte aanpak.

2/ Een duurzame aanpak is de nieuwe norm.

Werk op een efficiënte manier en ga voor een overkoepelend verhaal of thema. Want zo kan je het veel breder uitwerken en dus ook beter en vaker inzetten. Een succesvolle samenwerking binnen een team is daarbij ook essentieel. Ga voor de juiste ondersteuning en laat je bijstaan door een goeie social media manager, content creator en technische VA. Daarmee bespaar je enorm veel tijd en kan jij je richten op wat jij goed kan, je corebusiness.

3/ Richt je op jouw doelgroep.

Het door en door kennen van je doelgroep is oh zo belangrijk. Je hoeft ze niet persoonlijk te kennen, maar bepaal jouw persona en werk vooral op hun noden en struggles. Zo kunnen zij gebruik maken van jouw unieke, creatieve en waardevolle content.

4/ Aandacht trekken met visuele content.

Ook in 2023 zetten we volop in op video. Korte filmpjes zijn dankzij Instagram Reels en TikTok zijn een groot succes. Content die niet alleen wordt ingezet voor entertainment, maar ook voor oplossingen en snelle antwoorden in de vorm van instructievideo’s, productkennis, inspiratie…

Maak er gebruik van, want meer dan 50% van je ontvangers worden meer overtuigd door visuals dan door content die alleen uit tekst bestaat.

Tijd om daar meer gebruik van te maken.

 

Kan jij je hierin vinden en ben je ook van overtuigd van de right person at the right place?

Plan nu je gratis intake gesprek of boek meteen je social media update call.

Onze laatste blogs

Organisch bereik op social media: zo krijg je meer zichtbaarheid zonder te betalen
Hoe social media advertising je bedrijf kan laten groeien – zonder je budget te verspillen
Social Media anno 2025: Waarom organisch en adverteren hand in hand gaan
Is social media een goede tool om een community voor je merk op te bouwen?
Versterk je merkidentiteit met social media: Deel je verhaal, visie en waarden om een unieke merkbeleving te creëren
De perfecte mix: organisch en betaald beheer in social media marketing
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.