Ongewenste berichtverzoeken op Instagram

Krijg jij de laatste tijd ook steeds vaker chatverzoeken voor groepsgesprekken op Instagram?

Je bent zeker niet de enige.

Steeds meer krijg ik op mijn eigen bedrijfsaccount en dat van mijn klanten, vreemde chatverzoeken. Het zijn uitnodigingen om mee in te stappen in groepsgesprekken.

Valt het jou ook op?

Deze groepen zijn aangemaakt door bots (computerprogramma’s). Ze nemen vb een bekend persoon of een groot account, kopiëren de lijst volgers en voegen die toe aan een groepsgesprek.

Hoe meer grote accounts je volgt, hoe meer kans je hebt ongewenste verzoeken te krijgen. Wil het zeggen dat je die bekende personen niet meer mag volgen? Tuurlijk niet. Vaak kunnen deze bekende personen met grote accounts je inspireren en/of informatie geven, zoals bekende personen in je vakgebied.

In deze groepschats wordt er gevraagd te klikken op links. Ze leiden je dan naar reclame of betaalde content.

De personen achter deze bots worden betaald aan de hand van het aantal kliks waarvoor zijn gezorgd hebben.

Hoe geraak je van deze vervelende verzoeken verlost?

Ga in je app naar Instellingen, klik op Privacy en chatberichten. Hier bij kan je bij  “Anderen toestaan om je toe te voegen aan groepen”, het bolletje “Alleen mensen die je volgt” aanklikken.

chatberichten op Instagram

Op deze manier kan je  deze vervelende- en ongewenste berichtverzoeken op Instagram niet meer ontvangen.

Wil jij graag meer weten over hoe ik je kan helpen met je social media marketing?

Neem zeker een kijkje bij de 1 op 1 trajecten of het social media beheer.

Wil je graag regelmatig meer tips en tricks ontvangen, volg me dan zeker op mijn socials

Facebook | Instagram | LinkedIn

 

Onze laatste blogs

Slimme context marketing: Succesvolle tips voor KMO's en Retail
Social Media voor KMO's: Het belang van effectieve online Aanwezigheid
AI en Social media beheer: Een Gids voor KMO's en Retailers
Voordelen van social media marketing uitbesteden
Social Media trends 2024: Wat jij moet weten! 🌐
Hoe je bedrijf online laten uitblinken? De kracht van social search