Ongewenste berichtverzoeken op Instagram

Krijg jij de laatste tijd ook steeds vaker chatverzoeken voor groepsgesprekken op Instagram?

Je bent zeker niet de enige.

Steeds meer krijg ik op mijn eigen bedrijfsaccount en dat van mijn klanten, vreemde chatverzoeken. Het zijn uitnodigingen om mee in te stappen in groepsgesprekken.

Valt het jou ook op?

Deze groepen zijn aangemaakt door bots (computerprogramma’s). Ze nemen vb een bekend persoon of een groot account, kopiëren de lijst volgers en voegen die toe aan een groepsgesprek.

Hoe meer grote accounts je volgt, hoe meer kans je hebt ongewenste verzoeken te krijgen. Wil het zeggen dat je die bekende personen niet meer mag volgen? Tuurlijk niet. Vaak kunnen deze bekende personen met grote accounts je inspireren en/of informatie geven, zoals bekende personen in je vakgebied.

In deze groepschats wordt er gevraagd te klikken op links. Ze leiden je dan naar reclame of betaalde content.

De personen achter deze bots worden betaald aan de hand van het aantal kliks waarvoor zijn gezorgd hebben.

Hoe geraak je van deze vervelende verzoeken verlost?

Ga in je app naar Instellingen, klik op Privacy en chatberichten. Hier bij kan je bij  “Anderen toestaan om je toe te voegen aan groepen”, het bolletje “Alleen mensen die je volgt” aanklikken.

chatberichten op Instagram

Op deze manier kan je  deze vervelende- en ongewenste berichtverzoeken op Instagram niet meer ontvangen.

Wil jij graag meer weten over hoe ik je kan helpen met je social media marketing?

Neem zeker een kijkje bij de 1 op 1 trajecten of het social media beheer.

Wil je graag regelmatig meer tips en tricks ontvangen, volg me dan zeker op mijn socials

Facebook | Instagram | LinkedIn

 

Onze laatste blogs

Hoe Instagram de retailwereld veranderde
Waarom consistentie op social media belangrijk is voor je zichtbaarheid
Welke soort betrokkenheid is het best en werkt het meest in op het Algoritme?
Is social media een goede tool om een community voor je merk op te bouwen?
Blijf een stap vooruit op Instagram door up-to-date te blijven voor blijvend succes.
Versterk je merkidentiteit met social media: Deel je verhaal, visie en waarden om een unieke merkbeleving te creëren