Het idee dat de consument 7 keer je boodschap moet horen of lezen voordat zij of hij iets koopt is niet meer voldoende. Consumenten willen kopen van mensen die ze kennen, leuk vinden en vertrouwen.
Maak daarom gebruik van de Know – Like – Trust – Bye funnel en start hiermee op je socials. Want dat is ‘de’ plek bij uitstek om een relatie aan te knopen met je volgers en er je klanten van te maken.
Know-factor
Staat voor leren kennen. Wanneer mensen je bedrijf (en dus ook jou) voor de eerste keer tegenkomen (op socials of een andere plek) willen ze je leren kennen. Val op, wees origineel, breng je eigenwaarde naar voor, maak gebruik van je eigen stijl/branding. Maak gebruik van leadmagnets, breng waardevolle informatie, deel je kennis op een unieke manier.
Like-factor
Staat voor leuk vinden. Wanneer mensen je bedrijf en dus ook jou leuk vinden wil het zeggen dat ze appreciëren wat je deelt, vertelt en doorgeeft. Bij interesse zullen je ‘nieuwe’ volgers je profiel ontdekken en zal jij de mogelijkheid krijgen je expertise verder te tonen. Toon buiten je expertise ook jezelf. Wees authentiek, spontaan, genereus, deel je content en ook die van anderen. Want hierdoor laat je zien dat je ook open staat voor andere meningen. Kom vooral over als expert met een hart voor je klanten.
Trust-factor
De derde factor staat voor vertrouwen. Zorg ervoor dat je volgers/klanten je zullen volgen omdat ze je vertrouwen en omdat ze je content waardevol vinden. Als er geen vertrouwen is in je persoon of in je product of dienst, is de kans klein dat ze je klant worden. Wees consistent, toon reviews van tevreden klanten, praat of schrijf in de taal van je ideale klant en maak het begrijpbaar. Geef vooral waardevolle informatie weg waarop je volgers zitten te wachten en geef een antwoord op hun probleem.
Buy-factor
* Dit doe je op je website. Zorg daarom dat deze zo duidelijk en gebruiksvriendelijk mogelijk is ingedeeld. Geen oneindige scrolls naar beneden maar werk to the point. Want hier zal je uiteindelijk je verkoop doorgaan. Zorg er ook voor dat leads je kunnen bereiken. Zet daarom duidelijk je contactgegevens op je site en maak gebruik van een call to action.
* Overgaan tot een samenwerking of verkoop kan uiteraard ook door communicatie die je gekregen hebt door de eerste drie factoren te gebruiken. Via een DM, Whatsapp, chat, telefoon kan je natuurlijk je leads overtuigen op de goeie ouderwetse manier. Want daar is uiteraard nog steeds niks mis mee ;-).
Wil je hierover meer info of heb jij nood aan een 1 op 1 begeleiding om je bedrijf online zichtbaar(der) te maken?
Bekijk mijn 1 op 1 trajecten of boek een coachingcall in. En volg me vooral op mijn socials Instagram , Facebook en LinkedIn voor meer waardevolle tips. Want ook ik gebruik de #knowlikestrust methode.