Content creators. Wat is het?

Ze schieten als paddenstoelen uit de grond, de content creators. Maar weet jij wat het nu net is, zo een content creator?.

Het is een specialist in haar of zijn vakgebied die inhoud creëert. Denk hierbij aan inhoud voor websites, advertenties en ook social media.

 

Content creaties zijn een onmisbare marketingtool geworden. Wie content creëert, deelt (meest gratis) informatie met zijn lezers, volgers. Die info kan in allerlei vormen worden gegoten, van foto’s en blogs tot infographics, whitepapers, e-books en zelfs ook video’s.

Het doel van content creëren en verspreiden is het verbinden van je lezers, volgers, klanten aan je merk, product, dienst en het bereiken van leads.

 

5 eigenschappen van een succesvolle content creator.

 

1/ Creatief

Zonder creativiteit ben je nergens. Onderwerpen bedenken, ideeën omzetten in nieuwe- en unieke content, beelden verwerken… allemaal voorbeelden die je nodig hebt om waarde in je content te brengen.

 

2/ Kent en begrijpt haar doelgroep

Als content creator weet je best wie je doelgroep is. Want zonder te weten voor wíe je content creëert is de kans groot dat je boodschap niet aankomt.

 

3/ Bijleren

Je bent nieuwsgierig, leert graag bij en bijt je liefst van al nog ergens in vast. Want met die leergierigheid blijf je op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen je vakgebied.

 

4/ Je eigen tone-of-voice

In een wereld waar de content creators, bloggers en influencers je om de oren vliegen, is niets zo belangrijk als een eigen stem en stijl. Laat je eigen persoonlijkheid doorstralen en mensen komen terug voor je content en je expertise.

 

5/ Netwerken

Netwerken vergroot niet alleen je sociale eigenschappen, het zorgt ervoor dat je als expert aanschouwt wordt en je doelgroep je leert kennen.

 

In socials en e-mail marketing is waardevolle content Key. Geef de juiste informatie aan je volgers maar inspireer ze ook zodat ze goesting krijgen om zelf ook content te creëren en aan hun doelgroep de meest waardevolle informatie door te geven.

 

Hulp nodig bij het maken van unieke- en waardevolle content? Stuur me gerust een DM, of stuur me een mailtje.

 

Onze laatste blogs

De kracht van inboundmarketing voor KMO en retail
De perfecte mix: organisch en betaald beheer in social media marketing
Slimme context marketing: Succesvolle tips voor KMO's en Retail
Social Media voor KMO's: Het belang van effectieve online Aanwezigheid
AI en Social media beheer: Een Gids voor KMO's en Retailers
Voordelen van social media marketing uitbesteden