Instagram Marketing Strategie

Instagram heeft al veel ondernemers, bedrijven, organisaties naar een hoger level gebracht.

Het is één van de meest populaire en best groeiende social media kanalen.

Instagram stelt bedrijven in staat om volgers te vergaren op een organische- en betalende manier. Maar het delen van relevante, originele en boeiende inhoud is het belangrijkste op dit platform. De steeds veranderende dynamiek maakt dat je best up to date blijft.

In deze blog vertel ik je graag 10 tips om jou te helpen een succesvolle strategie op te bouwen.

 

1/ Optimaliseer je Instagram Bio.

Je Instagram biografie is de plek waar je met 150 karakters kan vertellen waarvoor je bedrijf of onderneming staat. Vul die zo goed mogelijk in. Gebruik witruimte, lijst je activiteiten op en gebruik emoji’s om je bio op te vrolijken.

2/ Maak een contentkalender voor Instagram

Wees consistent in het publiceren van inhoud en gebruik daarvoor een contentkalender waar jij je posts op voorhand klaarzet. Het stelt je instaat de posts te automatiseren.

3/ Plaats interessante content

Trigger je volgers met content waar ze iets aan hebben en die ze interesseren. Plaats deze ook in mooie alinea’s en gebruik ook hier voldoende witruimte.

4/ Relevante Hashtags

Wees selectief en gebruik #’s die van toepassing zijn voor je post of bedrijf. Gebruik geen hashtags die al milj keer gebruikt zijn, maar vraag je af hoe jouw doelgroep je zou opzoeken.Geef via #’s ook de juiste en relevante informatie door.

5/ Instagram Stories

De verhalenfunctie van Instagram heeft 1 van de hoogste betrokkenheidspercentage op alle social media platforms. Het is een krachtig hulpmiddel om in slechts enkele seconden een verbintenis te maken met je volgers. Het vertelt het verhaal achter de schermen van je posts op je feed.

6/ IGTV

IGTV is een tool waarmee je video’s kan maken tussen 1 en 10 minuten en geeft je de kans uitgebreid waardevolle content te delen met bewegende beelden.

7/ Interactie

Ga een relatie aan met je volgers en creëer een band door te reageren, liken, delen en ervoor te zorgen dat de waardevolle content bewaard wordt.

8/ Reels

Reels is een tegenhanger van TikTok en staat in zijn startschoenen. Met de tool op Instagram kan je filmpjes maken, versnellen, plakken, effecten en filters  plaatsen. Een tool om zeker in het oog te houden.

9/ Influencers

Door gebruik te maken van Influencers kan je account sneller groeien en je naamsbekendheid uitbreiden. Denk goed na alvorens je aan de slag gaat met deze vorm van marketing en contacteer Influencers die je bedrijf of onderneming vooruit kunnen helpen

10/ Live gaan op Instagram

Instagram Live is een functie op Instagram Stories waarmee gebruikers hun video’s live kunnen streamen om ze in realtime te promoten en te organiseren of met hun publiek te communiceren. Het maakt interactie met het publiek mogelijk door middel van opmerkingen  en emoji’s te plaatsen.

Tips om in te zetten en jouw Instagram account naar een hoger level te brengen. Ga ermee aan de slag en bij twijfel, contacteer me voor informatie:

els@demagnolia.be

Onze laatste blogs

De perfecte mix: organisch en betaald beheer in social media marketing
Slimme context marketing: Succesvolle tips voor KMO's en Retail
Social Media voor KMO's: Het belang van effectieve online Aanwezigheid
AI en Social media beheer: Een Gids voor KMO's en Retailers
Voordelen van social media marketing uitbesteden
Social Media trends 2024: Wat jij moet weten! 🌐