de Kracht van Pinterest

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Ontwikkel een succesvolle Pinterest strategie voor je bedrijf.

Pinterest is één van de snelste stijgers op social media na Instagram. Het aantal actieve gebruikers steeg in 1 jaar met 38,70% wereldwijd. Reden te meer om er extra aandacht aan te besteden.

Pinterest marketing is anders dan de marketing voor alle andere social media kanalen. Hier een kleine uiteenzetting.

De kracht van Pinterest

Je gaat op Pinterest op zoek naar plaatjes over interieur, lekkere recepten, nieuwe fashion trends, maar ook naar tips over social media, bloggen, mindset.

Ikzelf deel vooral Instagram tips, blogs van mijn website en adverteer voor mijn offline workshops. Pinterest is veel meer dan inspiratie opdoen voor je komende feest of volgende outfit. De informatie die achter de plaatjes staat is het meest van belang.

De afbeelding die je trekt naar een website toe

De mooie foto’s, afbeeldingen die je te zien krijgt op Pinterest zijn het begin van een weg die je kan afleggen naar een website toe. Je vind een beeld mooi, aantrekkelijk en er staat eventueel nog de juiste tekst bij. Je word getriggerd en drukt algauw op het plaatje dat je onmiddellijk linkt naar de juiste website. Liefst van al naar die van jou. Hiermee kan je de kijker overhalen zich in te schrijven voor een nieuwsbrief, e-book, korting bij de eerst aankoop om zo zijn of haar mail adres achter te laten.

Pinterest zorgt voor organisch verkeer naar je website toe

Het kanaal dat het meeste verkeer trekt naar websites toe is Pinterest. Veel meer dan de social media kanalen LinkedIn of Instagram. Het is dus het juiste kanaal om jouw doelgroep naar je website te trekken zonder er veel voor te moeten inzetten, laatstaan betalen.

Content op Pinterest heeft een langere houdbaarheidsdatum

Een post op social media kanalen als Facebook en Instagram verdwijnt als snel als er geen interactie is. Het is dus een hele job om ervoor te zorgen dat de houdbaarheid van een post langer duurt. Een post op Instagram leeft ongeveer 3 uur zonder interactie. Op Pinterest leeft een afbeelding ongeveer 4 maanden. Mensen bewaren de posts in hun borden, maar ze zijn ook vindbaar door zoekwoorden en omschrijvingen. Daardoor kan je zelfs tot twee jaar na het plaatsen van een post bezoekers krijgen vanwege één pin.

Welke content scoort op Pinterest

Plaats content waar je doelgroep naar op zoek is, maar deel ook content die inspirerend werkt, informatie vertrekt zodat ze worden bewaard in verschillende borden. En zo een groot bereik krijgen. Werk met een call to action. Geef gratis tips weg in ruil voor een mail adres en zet dit duidelijk in je pin. Je zal zien dat je bereik veel sneller groeit dan op andere kanalen.

Pinterest voor jouw bedrijf of onderneming

Zowel als Instagram en Facebook is Pinterest belangrijk voor je bedrijf. De rechtstreekse link naar je website toe is de allerbelangrijkste troef. Je hoeft geen enkele persoon via een omweg zoals ‘link in bio’ te trekken naar jouw vast paradepaardje.

Heb jij interesse in hoe je Pinterest kan inzetten als marketingtool en weet je niet hoe eraan te beginnen?

Volg dan mijn offline workshop : “Pinterest voor ondernemers” op vrijdag 23 oktober om 9.30u in Bornem.[/vc_column_text][vc_empty_space][vc_btn title=”Pinterest voor ondernemers op 23 oktober 2020″ shape=”square” color=”primary” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fdemagnolia.be%2Fproduct%2Fpinterest-voor-ondernemers-workshop%2F|title:Pinterest%20voor%20ondernemers|target:_blank”][vc_empty_space][/vc_column][vc_column][/vc_column][/vc_row]

Onze laatste blogs

De kracht van inboundmarketing voor KMO en retail
Slimme context marketing: Succesvolle tips voor KMO's en Retail
Social Media voor KMO's: Het belang van effectieve online Aanwezigheid
Voordelen van social media marketing uitbesteden
Social Media trends 2024: Wat jij moet weten! 🌐
Hoe je bedrijf online laten uitblinken? De kracht van social search