Inhakers. Wat zijn het en hoe belangrijk zijn ze voor je online marketing?

Deze maand zijn er weer veel inhakers die de revue passeren.

We begonnen al met Wereld Dierendag, Dag van de Leerkracht, Internationale Dag van Borstkanker, Internationale dag van de Palliatieve zorg…

Maar ook Internationale Nacho dag, Witte sokkendag, No bra day en zelfs Wereld Moldag.

Als je wil kan je elke dag wel één of andere inhaker gebruiken om je socials te vullen.

Wat is nu eigenlijk een ‘Inhaker’?

Volgens Wikipedia is een inhaker  een bericht dat ingaat op een voorspelbare of onvoorspelbare gebeurtenis die individueel of publiekelijk in de belangstelling staat. Inhaken wordt ook wel omschreven als “de kunst om recente nieuwswaardige gebeurtenissen of verhalen in te zetten voor marketing- en advertentiedoeleinden.

Op een iets andere manier ajb?

Hier komt ie : Inhakers zijn een leuke of aantrekkelijke manier om ‘iets’ in de aandacht te brengen en slim in te spelen op de actualiteit.

Maar waarom zijn Inhakers belangrijk voor je social media marketing?

Een goede inhaker voegt waarde toe aan je boodschap. Daarnaast geven ze je de mogelijkheid om op een relatief eenvoudige manier unieke content te creëren die meteen een grote(re) groep aanspreekt.

Een inhaker is ook dé manier om in te spelen op het Algoritme.

Wil je opvallen op socials? Gebruik dan een Inhaker waardoor je sneller bij geïnteresseerde terecht komt, meer bereik, interactie en betrokkenheid krijgt. En zó op het Algoritme inspeelt.

Let wel! Gebruik steeds waardevolle content en/of content die betrekking hebben op jouw marketingstrategie. Je hoeft daarom niet op ‘elke’ inhaker in te spelen maar neem diegene die voor je bedrijf een meerwaarde creëren.

Het is nog even wachten maar zet 30 juni al in je agenda want dan is het ‘Dag van de social media’ .

 

 

 

Onze laatste blogs

Waarom consistentie op social media belangrijk is voor je zichtbaarheid
Het algoritme en hoe werk je er best op in.
Is social media een goede tool om een community voor je merk op te bouwen?
Blijf een stap vooruit op Instagram door up-to-date te blijven voor blijvend succes.
Versterk je merkidentiteit met social media: Deel je verhaal, visie en waarden om een unieke merkbeleving te creëren
De kracht van inboundmarketing voor KMO en retail