Toen Instagram Stories voor het eerst werd gelanceerd in 2016, dacht ik bij mezelf:
“Dit is gewoon een copycat van Snapchat”.
Ik betwijfelde of deze nieuwe Instagram-functie zou kunnen concurreren met Snapchat, omdat “Hé, Snapchat deed het eerst, toch?

Vijf jaar later heeft Instagram zijn concurrenten een sprong voorwaarts gemaakt door voortdurend te innoveren en nieuwe functies te introduceren om gebruikers betrokken te houden op het platform.

Maar waarom zouden bedrijven Instagram Stories gebruiken?

Hier zijn 4 redenen waarom bedrijven Instagram Stories zouden moeten benutten:

1* 70% van de Instagram gebruikers kijkt eerst naar de stories en dan pas naar de feed.

2* Stories hoeven niet in functie van je feed geplaatst worden. Ze kunnen wel her verhaal zijn achter je laatste posts, maar kunnen ook een verhaal zijn over hoe je (werk)dag eruitziet of een nieuwtje dat je graag wil melden.

3*

Instagram Stories hoeven niet in functie van je feed geplaatst worden. Dit mag uiteraard wel en je post door Wil je je volgers een exclusief kijkje achter de schermen van je kantoor geven? Wil je een van je medewerkers een Instagram Story-overname laten doen? Maak je de winnaar bekend van je recente social media-wedstrijd? Van promotionele foto’s en video’s tot leukere, luchtige inhoud, het consequent posten van een breed scala aan originele inhoud helpt je Instagram-verhaal en merk fris te houden. Maak inhoud die ervoor zorgt dat uw volgers terugkomen voor meer! Instagram helpt bedrijven een publiek te vergroten Word gemakkelijk vindbaar en vergroot uw publiek Als bedrijf moet je nooit stoppen met zoeken naar nieuwe manieren om je publiek te laten groeien. In het begin, wanneer u beslist welk socialemediaplatform geschikt is voor uw bedrijf, is een van de sterke punten van Instagram dat het bedrijven helpt hun merkbekendheid te vergroten. In de loop der jaren heeft Instagram een ​​aantal functies geïntroduceerd om merken en bedrijven te helpen een breder publiek te bereiken. Gebruik locatietags. Je kunt nu geografische locatietags in je Instagram Stories opnemen om je bedrijf of merk lokaal en wereldwijd beter vindbaar te maken. Of u nu een specifieke locatie, een stad of zelfs een land tagt, het is een effectieve manier om verschillende demografische groepen te bereiken. Voeg hashtags toe. Je kunt ook hashtags opnemen in je Instagramverhalen om de doorzoekbaarheid van je profiel en de inhoud ervan in de Instagram-community te vergroten. Net zoals je hashtags kunt opnemen in het bijschrift of opmerkingen van reguliere berichten op je Instagram-feed, kun je hetzelfde doen met je Instagram-verhalen.

Onze laatste blogs

De kracht van inboundmarketing voor KMO en retail
Slimme context marketing: Succesvolle tips voor KMO's en Retail
Social Media voor KMO's: Het belang van effectieve online Aanwezigheid
Voordelen van social media marketing uitbesteden
Social Media trends 2024: Wat jij moet weten! 🌐
Hoe je bedrijf online laten uitblinken? De kracht van social search