Vertel een verhaal (story) op Instagram

De kracht van storytelling is mensen verbinden met verhalen, unieke verhalen die relevant zijn voor je doelgroep. Die verhalen zorgen ervoor dat je doelgroep die informatie begrijpt, onthoudt en er een emotionele band ontstaat.

Waarom storytelling?

Verhalen vormen een effectieve manier om te communiceren en zo tot betrokkenheid en resultaat te komen.
We houden van een actieve ‘held’, die een obstakel overwint en een gesloten einde. Zo bewaren we herinneringen in ons geheugen.
Verhalen bieden ook een samenhang waardoor we alles beter kunnen begrijpen, onthouden en doorvertellen.
Ze zijn ook echt interessant als er iets op het spel staat, er iets aan vasthaakt. Dat sleept mensen mee.

Storytelling gaat over mensen.
Wat leeft er in ze, waar zijn ze mee bezig, hoe zijn ze geraakt waar ze nu zijn.
Dit is veel belangrijker dan wat hun product of hun dienst is.

Een verhaal dat op de juiste manier is verteld kan mensen raken en tot actie aanzetten.

Daarom :

° maak een verhaal met begin, midden en einde. Vertel hoe je tot dit product, deze formule, dienst gekomen bent en waar het goed voor is.
° verkoop niet direct, maar trek je doelgroep aan op een interessante manier
° betrek je doelgroep en ga de confrontatie aan, communiceer
° laat zien dat je een persoon bent en geen verkoopmachine.
° zorg voor die emotionele connectie

Ga ervoor!
Wens je meer info? Shoot!

Onze laatste blogs

De rol van Instagram in moderne marketingstrategieën voor KMO's en retailers
De kracht van inboundmarketing voor KMO en retail
De perfecte mix: organisch en betaald beheer in social media marketing
Slimme context marketing: Succesvolle tips voor KMO's en Retail
Social Media voor KMO's: Het belang van effectieve online Aanwezigheid
AI en Social media beheer: Een Gids voor KMO's en Retailers