Instagram betrokkenheid

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Welke soort betrokkenheid is het best en werkt het meest in op het Algoritme?

Nog even een klein woordje uitleg bij het Algoritme?

Wat is het en hoe belangrijk is het?

  • Het Algoritme is een automatische nieuws-feed-filter die bepaalt wie wat zie op Social media.
    Waar jij interesse in hebt zie je als eerste in plaats van de laatste update. Het houdt daarom ook het meest rekening met de posts die mensen volgen en waar ook het meest interactie op verschijnt. Dus, hoe meer interactie op jouw posts, des te meer werkt het Algoritme hierop in.

Hoe zit het dan met die betrokkenheid en welke is het meest interessant voor dat Algortime?

Als je een zakelijk account hebt en dit wil gebruiken als marketingtool, is het dus belangrijk hiermee rekening te houden. Vooral als je kwalitatieve content wil delen.

Hoe hoger je betrokkenheid (Likes, Comments, Saves en Shares), des te sneller en beter werkt het Algoritme hierop in. Hierdoor blijven je posts langer leven en krijg je meer bereik. Wat goed is voor je naamsbekendheid en uiteindelijk zorgt voor meer verkoop. En dat is waar we het allemaal voor doen, toch!

Als we nu kijken naar de piramide op de visual hebben de Saves (de posts die bewaard worden) en de Shares (de posts die gedeeld worden) een groter gedeelte ingenomen dan de Likes (double tab) en de Comments (reacties). Het is dus erg belangrijk dat je content de juiste- en relevante informatie geeft zodat je posts bewaard en beter nog, gedeeld worden.

Het bewaren van een post doe je door rechts op de save button onder de afbeelding te drukken en het delen van een posts (op de Stories) doe je door op het vliegertje te drukken en op die manier de post die jij interessant genoeg vindt, te delen met jouw volgers.

Het is dus enorm belangrijk om deelbare content te plaatsen voor het Algoritme, maar ook om je volgers iets bij te brengen en ze in actie te zetten. Gebruik daarom steeds een call te action in je posts, blogs.

Vb :

  • Sla deze post op voor later zodat je deze waardevolle content sneller kan terugvinden.
  • Deel deze post op je Stories zodat ook ‘jouw’ volgers deze waardevolle content kunnen lezen.
  • Neem bij interesse contact met me op om een volledige Instagram strategie uit te bouwen.
  • Heb jij nood aan meer informatie omtrent deze blog, neem gerust contact met me op.

De kans is groot dat je informatie op die manier meer en beter gedeeld wordt.

Belangrijk is wel je content even luidop te lezen en je af te vragen of je volgers wat hebben aan de info die je nu geeft. Is deze deelbaar of niet? Zo ja, zet die info zeker in je volgende post en /of blog.

Vertel : vind jij deze informatie interessant en deelbaar? Deel deze blog dan in je Facebook pagina en deel deze Instagram post in je Stories, tag me en ik zal je eeuwig dankbaar zijn.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_btn title=”Book hier een gratis online intake gesprek” shape=”square” color=”primary” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fcalendly.com%2Fdemagnolia-social-media%2F30min|title:Instagram%20strategie|target:_blank”][/vc_column][/vc_row]

Onze laatste blogs

De kracht van inboundmarketing voor KMO en retail
De perfecte mix: organisch en betaald beheer in social media marketing
Slimme context marketing: Succesvolle tips voor KMO's en Retail
Social Media voor KMO's: Het belang van effectieve online Aanwezigheid
AI en Social media beheer: Een Gids voor KMO's en Retailers
Voordelen van social media marketing uitbesteden