Link in Bio

Vaak vragen klanten of cursisten me wat de “Link in bio” is waar velen in hun posts naar verwijzen.

Wat is nu die Link in Bio? 

Dit is de enige link die in je biografie op je Profielpagina staat.

Deze benaming gebruik je als je in een post wil verwijzen naar een URL zoals bvb je website, een interessant artikel… In de caption onder je post geef je duidelijk weer aan je volgers dat ze meer informatie kunnen halen door op de ‘link in Bio’ te drukken.

Instagram werkt anders dan Facebook

Op je Facebookpagina kan je makkelijk een artikel delen, een pagina uit een website, een blog…

Instagram werkt dus anders. Je kan hier geen artikel of pagina op je website tenzij in je ‘link in Bio’.

 

Hoe plaats je die link in je Biografie?

Ga naar ‘profiel bewerken’, vul je profieltekst in en plaats bij website de URL die jij wil gebruiken om naartoe te verwijzen.

 

Hoe ga je nu te werk als je toch naar meerdere URL’s wil verwijzen?

Maak een pagina aan op je website en plaats hier de linkjes die jij belangrijk vindt om te delen. Geef de pagina een eenvoudige, maar duidelijke naar zoals vb : www.jouwwebsite.be/klikhier of www.jouwwebsite.be/linksinbio. Ik heb gekozen voor www.demagnolia.be/kijkhier.

 

Welke links zet je in je link in Bio?

Bovenaan plaats je de laatste nieuwe verwijzing (vb die van een blog zoals deze). Het kan ook een link naar je nieuwe fashion collectie of link naar een artikel dat jij erg belangrijk vindt.

Enkele voorbeelden van links:

  • je laatste blog
  • nieuwe workshops
  • link naar je lookbook
  • afsprakenpagina
  • Facebookpagina
  • Pinterest account

Heb je hier meer vragen over of kan je wat hulp gebruiken om Instagram beter te begrijpen?

Stuur me gerust een mailtje els@demagnolia.be of via DM op de socials

Onze laatste blogs

Waarom consistentie op social media belangrijk is voor je zichtbaarheid
Het algoritme en hoe werk je er best op in.
Is social media een goede tool om een community voor je merk op te bouwen?
Blijf een stap vooruit op Instagram door up-to-date te blijven voor blijvend succes.
Versterk je merkidentiteit met social media: Deel je verhaal, visie en waarden om een unieke merkbeleving te creëren
De kracht van inboundmarketing voor KMO en retail