Social media is niet meer te ontwijken als ondernemer.
Zeker niet als je de online zichtbaarheid van je bedrijf wil vergroten. Begrijp me niet verkeerd, social media is slechts 1 van de tools om meer zichtbaar te worden. Eerst en vooral heb je nood aan een goedwerkende- en overzichtelijke website die je bedrijf online vertegenwoordigt.
Maar om aandacht te trekken naar die website kan je via social media al een grote stap vooruit nemen.
Om die socials op een goeie manier in te zetten en voldoende bereik te krijgen, is het belangrijk om de juiste strategieën te volgen.
Ik geef je hiervoor 10 tips die je kan toepassen:
- Maak gebruik van hashtags (op Instagram en LinkedIn, niet op Facebook en Pinterest): door relevante hashtags te gebruiken, kan je jouw berichten eenvoudiger vindbaar maken voor nieuwe volgers.
- Post regelmatig en op het juiste tijdstip: post op regelmatige basis en zorg dat je posts geplaatst worden wanneer je doelgroep het meest actief is.
- Maak gebruik van video en beelden: video en beelden krijgen over het algemeen meer interactie dan tekstberichten.
- Zorg voor interactie met andere accounts: door te reageren op andere berichten en accounts te volgen, kan je nieuwe volgers aantrekken en je bereik vergroten.In social media zit niet voor niks het woord ‘social’.
- Maak gebruik van advertenties: via de businessmanager van Meta, LinkedIn en Pinterest kan gericht adverteren op social media om jouw bereik te vergroten.
- Maak gebruik van geografische locaties als je een lokaal gericht bedrijf hebt zoals een vb een winkel: door locaties toe te voegen aan je berichten, kun je je bereik vergroten bij mensen in de buurt.
- Maak gebruik van live-streaming: live-streaming is een geweldige manier om interactie te krijgen met je volgers en om nieuwe volgers aan te trekken.
- Maak gebruik van influencer marketing: je kan samenwerken met influencers die relevant zijn voor je bedrijf. Ga niet in zee met eender welke bekende persoon met veel volgers. Zorg ervoor dat jouw influencer de juiste mensen bereikt
- Maak gebruik van polls en enquêtes: door middel van polls en enquêtes kan je interactie krijgen met je volgers en hen betrokken houden bij jouw account.
- Maak gebruik van de juiste analyse-tools: analyse-tools helpen je om te begrijpen hoe je bereik groeit en wat je nog beter kunt doen.
Kan je hulp gebruiken om de socials van je bedrijf juist te zetten ? Boek een intake gesprek in en we bespreken in een zoom room hoe ik je kan helpen.
Wil je meteen de koe bij de horens vatten? Boek dan een online zichtbaarheids update call in van anderhalf uur of een social media offline training.
Ben je ondernemer van een bloeiend bedrijf en wil je die socials wel inzetten, maar heb je hier geen tijd voor of geen zin in? Schakel deMagnolia in als social media manager. Want Als social media expert/beheerder neemt mijn team graag de dagelijkse opvolging van de online zichtbaarheid van je bedrijf over.
Check snel de website voor de social media paketten en formules