blog pinterestPinterest kan je het best vergelijken met een groot visueel prikbord. Alles wat je interessant vindt en aantrekt kan je plaatsen op je bord. Iemand die van mode houdt, zal bijvoorbeeld plaatjes van plaatsen van kleding of schoenen…

Dit is een prikbord  dat je een eigen naam kan geven : vb “ shoeaddict” of “i love clothes”.
Zo kan je verschillende borden creëren en ideeën delen. Je kan borden volgen en pins imagesbewaren op je eigen bord. Op die manier gaan de ideëen van de één naar de ander.

Nu zal je denken, is dit enkel voor vrouwen? Uiteraard niet.

Dit is het medium om producten en diensten voor te stellen en te laten groeien op social media. Omdat pinterest draait op visualiteit, is het belangrijk de je iets visueel aantrekkelijks post. Zorg daarom voor aantrekkelijke fotos van je product of dienst.

Pinterest voor je bedrijf : hoe doe je dat?

pinterest

*Maak een bedrijfsaccount aan en verifieer je Pinterest-account.

*Maak op je website een link met Pinterest. Dit doe je met deze link : https://developers.pinterest.com/tools/widget-builder

*Maak voldoende borden aan die een connectie hebben met je bedrijf. Zet er minstens 10 tot 15 verschillende beelden op. Deze kan je halen van je website of van andere borden op Pinterest. Je maakt eigenlijk als het ware een etalage van items die jij belangrijk acht voor je business.

*Geef deze borden een aantrekkelijke naam en zet bij elke pin een uitgebreide omschrijving.

  • Dit zijn dé 6 Pinterest borden die je moet hebben :
  1. Hoofdbord : Het belangrijkste bord en staat vooraan in de rij. Hier deel je relevant nieuws, tips die te maken hebben met je producten of diensten.
  2. Groepsbord : heeft over het algemeen meer betrokkenheid en kan je helpen snel het aantal volgers en de traffic naar je website te verhogen. Voeg medewerkers of mensen toe die belang hebben bij je business.
  3. Klantenbord : dit is een bord waar je testimonials van je klanten deelt. Hier kan je ook locaties plaatsen van je klanten. Zo geef je volgers meer informatie.
  4. Productenbord : een producten (-of diensten) bord dat noodzakelijk is. Geef in de omschrijving een duidelijke uitleg over welk product het gaat en waar je het kan terugvinden. Hierbij zet je duidelijk een link naar je website.
  5. Quotes bord: deze zijn zeer populair. Mensen houden van quotes, die motiveren, een vleugje humor hebben en vooral ondersteunend zijn voor je product of dienst.
  6. Humorbord: dit leunt aan bij de quotes, maar hier kunnen ook grappige fotos gepost worden die uiteraard ook je product weer ondersteunen.

*Zorg ervoor de eerste vier afbeeldingen het meest aanspreken. Als er iemand is die je wil volgen, kijken ze meestal niet verder dan het bord-overzicht dat alleen de eerste vier pins van het bord toont.

*Pin niet alleen van je eigen website, maar zorg ervoor dat je voor 1 pin van je eigen er 9 van een ander pint. Wees daarom ook zeer aanwezig op Pinterest en op zeer regelmatige basis.

Pinterest : het sociale marketingmedium voor de toekomst.

Pinterest wordt ‘het’ marketingkanaal om potentiele klanten te bereiken. Het is een visueel medium, net als Instagram en leidt tot veel clicks of likes. Vermits Pinterest een etalage is en waarmee je op een gemakkelijke manier je product kan voorstellen, is het gemakkelijk om bezoekers naar je website te lokken die nog geen fan zijn van je bedrijf.pinterest als marketingtool Desondanks zijn nog er nog maar weinig bedrijven die Pinterest gebruiken. Er zijn dus nog veel mogelijkheden om extra sales te generen via Pinterest, vooral ‘omdat’ het nog relatief klein is.

deMagnolia, Bornem, 07/10/2016

Super dat je me wil volgen op Social media