Wat zal Instagram ons brengen in 2018?

Dit jaar wordt het jaar dat Instagram marketing veel geavanceerder wordt. Je kan niet alleen meer content creëren dankzij Instagram Stories, het wordt ook het jaar waarin we meer gebruik zullen maken van betaalde advertenties om zo je bereik te vergroten.

  • Het adverteren op Instagram-berichten is voor iedereen aangeraden in 2018

Eind vorig jaar begon het organisch bereik bij Facebook af te nemen en was je genoodzaakt over te gaan tot het adverteren van berichten. Nu is het ook in 2018 de beurt aan Instagram. Geleidelijk aan zal je merken dat je berichten organisch minder bereik zullen hebben. Gelukkig hebben Instagram Stories nog de kans gegeven gratis een manier te bieden om meer contact te kunnen leggen met je volgers.  Als je in 2018 toch die grote betrokkenheid wil bewaren zal je aan Instagram-adverteren moeten denken. Het goede nieuws hiervan is dat je een call-to-cation knop kan toevoegen die je een rechtstreekse toegang geeft naar je website of mail-adres. Je kan zelfs tot chatten overgaan.

  • Shopping functie op Instagram Stories

Instagram pakt ook dit jaar uit met een shopping functie op de stories. Zoals je bij Facebook al geruime tijd items aan je shoppinggedeelte kan toevoegen, zo zal je dit binnenkort ook bij Instagram Stories kunnen. Spijtig genoeg is dit slechts voor accounts boven 10000 volgers. Het voordeel van deze tool is dat je onmiddellijk tot shoppen van het item kan overgaan zonder Instagram te verlaten en je niet meer de ‘link in bio’ moet gebruiken om naar de onlineshop te gaan.

  • De esthetiek van je Instagram-feed wordt in 2018 net zo belangrijk als de startpagina van je website

Het creëren van je eigen Instagram-esthetiek en het plannen van je feed zodat het samen gaat als een geheel, is belangrijk voor het laten groeien van je account. Maak van je Wall een samenhangend geheel en zorg steeds voor weerkerende items zoals lettertype, filter, bewerkingsstijl. Hiervoor gebruik je best een visible planner zoals Later, Planoly en Unum.

  • Instagramverhalen  zijn een must voor 2018

2017 was het jaar van de Instagram Stories. In één jaar tijd is de populariteit immens gestegen en heeft het Snapchat meer dan ingehaald. Het gebruik van Instagram Stories voor bedrijven is een essentieel onderdeel geworden voor je Instagram strategie van 2018 en zal ervoor zorgen dat je nieuwe doelgroepen bereikt. Vorig jaar kon je een verhaal 24 uur laten staan, nu kan je de favorieten definitief bewaren op je profiel. Je kan ze zelfs doorlinken naar de Facebook verhalen toe.

Met dit alles merk je dat Instagram nog steeds HOT is en een enorme spurt zal nemen in 2018 naar Facebook toe. Heb jij geen flauw idee hoe eraan te beginnen, of wil je je er nog meer in verdiepen?

Neem gerust contact met me op voor een personal workshop Instagram of een consult.

Groeten,

Els

 

Super dat je me wil volgen op Social media