Waarom een podcast belangrijk is voor je online zichtbaarheid.

Met een podcast bereik je op een persoonlijke manier je (potentiële) klanten.

Door het delen van je verhaal krijgen de luisteraars ook een betere connectie met jou. Ze leren de persoon achter het bedrijf kennen, wie de drijvende kracht is achter het merk of dienst

Op deze manier krijgen ze een beter idee van jouw waarden en de manier waarop jij jouw bedrijf en jezelf in de picture wil zetten.

Het leuke aan een podcast is dat je steeds naar verhalen kan luisteren, waar je ook bent. Je kan de knop op pauze zetten en later verder luisteren, of zo meegesleept worden dat je ze ook beluistert tijdens het joggen, autorijden, wandelen, fietsen … noem maar op.

Een podcast heeft bijna geen limiet op het aantal luisteraars en kan overal ter wereld worden beluisterd. Alles hangt natuurlijk wel af van de taal.  Wil jij enkel Nederlandstalige luisteraars bereiken en is jouw doelgroep Nederlandstalig dan is dat uiteraard prima zo.

De manier waarop een podcast opgenomen wordt hangt af van de podcaster zelf. Dit kan met of zonder muziek, volledig voorbereid met een script of draaiboek, maar ook ongedwongen, vertellend. Het kan gaan van een luchtige terrasjes conversatie tot een verhalende serie in een fictieve of non-fictieve setting.

Podcasts zijn erg in opmars en alleen maar aan te bevelen. Schaf je een “Anchor account” aan, een eenvoudige micro en je kan starten.

Veel plezier met het luisteren naar deze podcast.